Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Radarový výškoměr pro ultralehká letadla
Imrich, Marek ; Maršík, Lukáš (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Radarove zariadenia patria medzi neodlucitelnu sucast leteckej sfery. K navadzaniu ul- tralahkych lietadiel pri pristavani je velmi dolezite vyuzivat vhodny modul. Bakalarska praca je zamerana na vyuzivanie vyskoveho radaru zalozeneho na mikrovlnnom senzore IWR6843ISK vyrabaneho spolocnostou TEXAS Instruments a jeho aplikovanie v praxi pre ultralahke lietadla. Jeho schopnostou v spojeni s pocitacom je vyskove navadzanie ultra- lahkeho lietadla na pristavaciu plochu drahy pomocou generovania zvukovych tonov, ktore maju pilotovi indikovat vzdialenost nad terenom. Hlavnym cielom prace je navrhnut model pouzitia mikrovlnneho modulu v spojeni s pocitacom a jeho nasledne otestovanie vhodnosti pouzitia pri vykonavani pristavacieho manevru. Cielom prace je navrhnutie systemu, ktory pracuje s milimetrovym radarom a jeho zhodnotenie pouzitelnosti v praxi. Navrhovany modul generuje bodove mracna, ktore su nasledne syntakticky analyzovane, nasledne su vystupne data vhodne korelovane, dalej transformovane na exaktnu vysku polohy lietadla nad terenom s naslednou zvukovou interpretaciou pilotovi.
Současný stav a směry rozvoje metod a technického zabezpečení navigace civilních letadel po ploše letiště
Zubrvalčík, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o navigaci po ploše letiště. V práci jsou popsány hlavní přehledové systémy, které se používají při navigaci po ploše letiště a systémy pro predikci a zabránění kolizím. U všech systémů je uveden princip činnosti, jejich použití, výhody a nevýhody a informace, které nám tyto systémy poskytují. V poslední kapitole jsou porovnány vlastnosti základních přehledových systémů.
Letiště pro všeobecné letectví – základní legislativní požadavky na jeho zřízení ve vybrané lokalitě
Ožana, Lukáš ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Závěrečná bakalářská práce si klade za cíl provést analýzu platné legislativy na zřízení letiště pro všeobecné letectví. Zejména se zaobírá zkoumáním předpisu L14 a zákona č.49/1997 o civilním letectví ČR. Práce obsahuje specifikaci obvyklých typů letounů v ČR. Na základě těchto specifikací stanoví kritéria pro požadované letiště. Dále práce popisuje výběr vhodné plochy pro požadované letiště z pohledu klimatu, fyzických parametrů, překážek, životního prostředí a územního plánování. Také se zabývá povinným vybavením letiště dané kategorie a jeho provozem. V rámci toho zmiňuje bezpečnostní vybavení a postupy. V poslední části práce je popsáno hledání vhodné plochy a návrh její úpravy pro zřízení letiště na základě zpracované analýzy.
Základní přehled civilních mezinárodních letišť států evropského regionu
Novotný, Roman ; Kujal, Tomáš (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
V práci bylo třeba se nejprve seznámit s problematikou vývoje letišť, kde jsem vycházel ze základní myšlenky: „ nejprve bylo sestrojeno letadlo, a pak se stavělo letiště“. Práce obsahuje rozdělení letišť dle našeho ministerstva dopravy a právních předpisů civilního letectví. Hodnotil jsem letiště 37 států ze 41 států v Evropě. Zbývající čtyři státy nemohly být hodnoceny, protože nemají vlastní letiště. Cílem bylo shromáždit soubor hlavních mezinárodních letišť jednotlivých států evropského regionu. Byly vybrány a porovnávány charakteristické provozní parametry, týkající se dráhového systému, přístrojové RWY, kategorie požární bezpečnosti, počtu odbavených cestujících a vzdálenosti od města. Dalším cílem byla srovnávací analýza. Analýza byla realizována pomocí tabulek a grafů v programu Excel. V závěru práce byla porovnána jednotlivá letiště.
Návrhová studie letiště VFR
Brandejský, Petr ; Veselý, Petr (oponent) ; Ptáček, Pavel (vedoucí práce)
Záverecná diplomová práce má za cíl vytvorit návrhovou studii na vznik nového VFR letište. To má být postaveno v jihovýchodní cásti Ceské republiky, v blízkosti mesta Valašské Klobouky. V práci jsou vysvetleny podstatné pojmy a definice týkající se základních predpisu a zákonu. Vysvetlen je zákon o civilním letectví a požadavky predpisu L14. Zadavatelem práce je aeroklub, který urcuje základní podmínky pro výber vhodné plochy. Délka dráhy je ovlivnena predevším výkony provozovaných letounu. V dané lokalite se nepodarilo nalézt vhodnou plochu odpovídající daným kritériím. Možnost, jak vyrešit tento problém, je výstavba plochy pro vzlety a pristání sportovních létajících zarízení. V druhé polovine práce jsou vypsány požadavky na takové plochy a ty jsou zavedeny na jednu vybranou plochu. V záveru práce je navržena varianta rozmístení provozních ploch, hangáru a jiných budov.
Provoz z kontaminované dráhy
Michna, Tomáš ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší problém provozu letadel z kontaminovaných drah. Vyjmenovává jednotlivé druhy kontaminace a popisuje měření, které na kontaminovaných drahách probíhá. Zabývá se také přístroji, které jsou určeny pro měření koeficientu tření povrchu vzletové a přistávací dráhy. Jsou zde také uvedeny metody, kterými se vyhlašují informace o stavu drah. Na závěr práce srovnává limity, které jsou ovlivněny kontaminovanou dráhou.
Alternativní možnosti vzletu a přistání letadel s pevným křídlem
Cäsar, Tomáš ; Matějů, Jiří (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo navrhnout a posoudit proveditelnost z hlediska základních fyzikálních zákonů různých možností pro zkrácení délek startu a přistání zejména malých jednomístných letounů. Tyto varianty jsou navrženy tak, aby je bylo možné využít především na střechách budov pro dopravu osob do zaměstnání a zpět. U každé z variant jsou uvedena zatížení, která by na letoun a pilota působila a také vypočtena délka dráhy pro porovnání s klasickým přistáním. Výpočty byly provedeny pro dvě verze letadel, současnou, která je dosažitelná s dnešními technologiemi a futuristickou, která zohledňuje předpokládaný vývoj v oblasti letectví.
Radar Altimeter for Ultramicro Airplanes
Svitana, Ján ; Maršík, Lukáš (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Radar systems have been an integral part of aviation since its inception. Over time, they have evolved into devices that we use routinely in our lives. They are much more accessible and affordable for use for a variety of purposes. This thesis deals with the design of an altimeter based on millimeter-wave radar that could be fitted to an ultralight aircraft as an indicator of flight altitude during landing maneuvers for beginners as well as experienced pilots, which would also be affordable. The thesis focuses mainly on the use of millimeter-wave radar manufactured by Texas Instruments. For the acquisition and processing of the radar data and its subsequent audio interpretation in the form of an intermittent tone, for the sake of compactness, a single board computer from the Raspberry Pi Foundation is chosen. The aim of this thesis is to design a system that indicates the distance of the aircraft above the surface by an intermittent audio signal at an appropriate rate. The radar module generates point clouds, which are processed by the Raspberry Pi computer. These are analysed and further transformed to send the appropriate sound representation of the perpendicular height of the aircraft relative to the Earth's surface. As a result, a working sample of such a device has been created.
Radarový výškoměr pro ultralehká letadla
Imrich, Marek ; Maršík, Lukáš (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Radarove zariadenia patria medzi neodlucitelnu sucast leteckej sfery. K navadzaniu ul- tralahkych lietadiel pri pristavani je velmi dolezite vyuzivat vhodny modul. Bakalarska praca je zamerana na vyuzivanie vyskoveho radaru zalozeneho na mikrovlnnom senzore IWR6843ISK vyrabaneho spolocnostou TEXAS Instruments a jeho aplikovanie v praxi pre ultralahke lietadla. Jeho schopnostou v spojeni s pocitacom je vyskove navadzanie ultra- lahkeho lietadla na pristavaciu plochu drahy pomocou generovania zvukovych tonov, ktore maju pilotovi indikovat vzdialenost nad terenom. Hlavnym cielom prace je navrhnut model pouzitia mikrovlnneho modulu v spojeni s pocitacom a jeho nasledne otestovanie vhodnosti pouzitia pri vykonavani pristavacieho manevru. Cielom prace je navrhnutie systemu, ktory pracuje s milimetrovym radarom a jeho zhodnotenie pouzitelnosti v praxi. Navrhovany modul generuje bodove mracna, ktore su nasledne syntakticky analyzovane, nasledne su vystupne data vhodne korelovane, dalej transformovane na exaktnu vysku polohy lietadla nad terenom s naslednou zvukovou interpretaciou pilotovi.
Současný stav a směry rozvoje metod a technického zabezpečení navigace civilních letadel po ploše letiště
Zubrvalčík, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o navigaci po ploše letiště. V práci jsou popsány hlavní přehledové systémy, které se používají při navigaci po ploše letiště a systémy pro predikci a zabránění kolizím. U všech systémů je uveden princip činnosti, jejich použití, výhody a nevýhody a informace, které nám tyto systémy poskytují. V poslední kapitole jsou porovnány vlastnosti základních přehledových systémů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.